← Tillbaks till alla lediga jobb

Stockholm

Bemanningsplanerare till PwC

PwC Sverige AB

Till PwC söker vi nu ytterligare en bemanningsplanerare, som kommer att tillhöra Resouce Management Teamet. Är du en koordinerande person som är administrativt lagd och drivs av att hitta lösningar? Då kan denna roll vara något för dig!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som bemanningsplanerare kommer du ansvara för kontorsområdets bemanningsplanering, vilket innebär att strategiskt och strukturerat arbeta i system för att sätta ihop välfungerande team. Du kommer självständigt att driva ditt dagliga arbete men samtidigt ha ett nära samarbeta med övriga kollegor inom teamet samt gruppchefer inom PwC. Detta för att på bästa sätt säkerställa rätt teamstruktur i PwC:s uppdrag med fokus på klient, medarbetare och firma.  

Rollen som bemanningsplanerare är omväxlande och ställer krav på flexibilitet. Genom analys och koordinering kommer du driva arbetet framåt i en verksamhet med högt tempo och där mycket dagligen händer.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Driva bemanningsarbetet och ha en aktiv dialog med kollegor internt vilket innebär att löpande informera intressenter kring status och aktiviteter inom bemanningen
  • Hantera och ansvara för löpande bokningar och ombokningar av medarbetare
  • Bevaka och analysera resursbehov genom aktuell pipeline och tillgänglighet
  • Hantera inkommande resursförfrågningar från andra enheter och proaktivt medverka för att hitta lösningar
  • Ta fram rapporter och genomföra väsentliga nulägesanalyser för styrning av planering och bemanning

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som bemanningsplanerare ser vi att du har erfarenhet från en administrativ eller koordinerande roll samt drivs av att hitta lösningar och trivs i en föränderlig miljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av Resource Management eller framgångsrikt skött komplexa bemanningsfrågor eller planering av medarbetare på revisionsbyrå eller liknande verksamhet.

För att få ut största möjliga potential i rollen är du en framåtlutad, nyfiken och initiativtagande person som tycker om omväxlande och självständigt arbete som kräver hög grad av struktur och ansvar. Du har ett genuint intresse för att bygga och utveckla goda och professionella relationer inom olika led i organisationen. Du är duktig på att koordinera, har god samarbetsförmåga och är ödmjuk men har samtidigt en vilja att målinriktat driva ditt arbete framåt. Du har god systemvana och god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i både tal och skrift.

Om PwC
Idag vet de flesta att PwC är Sveriges största och ledande företag när det gäller revision och rådgivning. PwC är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att du får chansen att arbeta sida vid sida med några av landets vassaste revisorer och rådgivare.
PwC är ett kunskapsföretag vars viktigaste tillgång är alla kunniga och engagerade medarbetare. Läs mer på PwC:s egen hemsida: www.pwc.se.

När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos PwC. Som konsult på OnePartnerGroup har du kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension samt fackliga relationer och du kommer ha regelbunden kontakt med din konsultchef.

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort och lång sikt. Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Välkommen till oss!

Övrig information
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Visstid t.o.m. 30/9–2024
Tillträde: Så snart som möjligt

Nyfiken på att veta mer?
Kontakta oss gärna om du har frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Vi som arbetar med detta uppdrag är Emelina Sjösten (emelina.sjosten@onepartnergroup.se) och Marie Bodén (marie.boden@onepartnergroup.se). Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan

Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Sista ansökningsdag
2023-09-29
Anställningens start
Enligt överenskommelse
Ort/stad
Stockholm
Kategori
Administration/kundservice/HR
Sektor
Privat
Form av anställning
Visstidsanställning

Emelina Sjösten

Talent Acquisition Specialist, Konsultchef

072 - 377 50 97

emelina.sjosten@onepartnergroup.se

Marie Bodén

Senior Konsultchef, VD
Stockholm

076-000 18 95

marie.boden@onepartnergroup.se